Państwowa firma QatarEnergy wstrzymuje transport skroplonego gazu ziemnego (LNG) przez Morze Czerwone ze względów bezpieczeństwa, ale nie wstrzymuje produkcji LNG - podała w poniedziałek agencja Reutera.
Niemiecki operator kontenerowy Hapag-Lloyd, jedna z największych na świecie firm tego typu, będzie nadal omijał Kanał Sueski ze względu na zagrożenie atakami jemeńskiej milicji Huti - poinformował we wtorek rzecznik firmy, cytowany przez agencję Reutera.
Duński operator kontenerowy Maersk oraz niemiecka firma tej branży Hapag-Lloyd nadal wstrzymują transport przez Morze Czerwone z powodu groźby ataków przeprowadzanych na statki przez bojowników jemeńskiego ruchu Huti - poinformowały obie te firmy.
Eskalacja konfliktu izraelsko-palestyńskiego może wpłynąć m.in. na ograniczenie irańskiego eksportu ropy naftowej - wskazał doradca w zespole klimatu i energii Polskiego Instytutu Ekonomicznego Maciej Miniszewski
Początek 2023 roku to dobry czas dla handlu ropą naftową, pomimo wysokich cen ropy i rosnącego ryzyka recesji gospodarczej. Według danych Refinitiv, w okresie od stycznia do kwietnia 2023 roku podaż ropy naftowej w handlu morskim wzrosła o 9,4%, do 717,8 mln ton. Skorzystali na tym głównie operatorzy z Grecji w których rękach jest 28% floty zbiornikowców do przewozu ropy naftowej oraz 17% światowej floty produktowców.
Z powodu zmian geopolitycznych rząd planuje ograniczyć o ponad 190 mln zł wydatki na realizację Programu Rozpoznania Geologicznego Oceanów PRoGeO - wynika z wykazu prac legislacyjnych rządu. Dodano, że program ma być ograniczony do badań polskiej koncesji na Atlantyku.
Nie chcemy negocjować pod pistoletem, czyli płacić za gaz najwyższych możliwych cen - powiedział w środę premier Mateusz Morawiecki. Podkreślił, że obecny kryzys energetyczny jest największy na świecie i zaapelował, by dokonywać autoreglamentacji zakupów węgla.
Saudyjski koncern naftowy Aramco odnotował w pierwszym półroczu 2022 r. rekordowe zyski: blisko 88 mld dol. Przychód wzrósł o 90 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku - podała w niedzielę firma. Wzrost cen ropy, który wywindował dochody firmy, jest skutkiem wojny na Ukrainie.
Chiny, Japonia i Grecja zdominowały rynek transportu morskiego. Dziś ta trójka należy najpotężniejszych krajów posiadających statki handlowe i pasażerskie. W końcu 2021 łączna wartość flot będąca w dyspozycji armatorów z tych krajów osiągnęła około 520 mld USD – oszacowali analitycy VesselsValue. To więcej niż łączna wartość flot armatorów działających w pozostałych 7. krajach uwzględnionych w rankingu.
Z powody wojny w Ukrainie firma UBS podniosła prognozowane ceny ropy Brent. Chociaż przewidywane ceny będą sukcesywnie maleć do 2025, to ceny na lata 2022-2024 zostały podniesione o 5 dolarów w skali roku. Według analityków w najbliższych latach obserwowana będzie wysoka zmienność cen.
Wymiana doświadczeń podczas wizyty na budowie farmy wiatrowej Moray West w Szkocji
Ponownie odbędzie się ćwiczenie taktyczno-specjalne z zakresu reagowania kryzysowego pk. "Sarex 24"
Ostatni prywatny grunt na Svalbardzie na sprzedaż, może trafić w niepowołane ręce
Katarzyna Duber-Stachurska nową prezes PARP
Jak kształtuje się konkurencyjność polskich portów morskich?
Komisja Europejska przyznaje status PCI projektowi składowania CO2, opracowanemu przez konsorcjum CCS Baltic